Vijflamps
superheterodyne ontvanger voor wisselstroom
In met notenhout gefineerde houten kast
op twee forse sledevormige gezwarte voeten. Bruin bakelieten knoppen.
Voor de luidsprekeropening zijn drie houten spijltjes
aangebracht. Daaronder zit een door twee lampjes verlichte langwerpige celluloid golflengteschaal
met bakelieten rand met daaronder een aluminium
sierstrip.
De knoppen van links naar rechts:
golflengteschakelaar, afstemming, aan/uit/volume. De
onderste knop is voor de toonregeling.
Ontvangt op de middengolf (190-550
meter) en de lange golf (700-2000 meter). De radio is uitgerust met
een bandfilter en uitgestelde AVR. De middenfrequentie is 106 kHz.
Met een bekrachtigde
elektrodynamische luidspreker, doorsnede 17
cm.
Verkocht in België met SBR
licentie.
Het toestel vertoont uiterlijk grote
overeenkomst met de 5021 Charmeur uit 1932 (zie foto
hiernaast, uit de collectie van Ronald Desmet (B)). Het gaat
waarschijnlijk om een nieuwere versie van dit
model uit 1933, met een andere chassisopbouw, nieuwere
buizen, een rechte
golflengteschaal en een
toonregelknop aan de voorzijde.
Luister naar "Ah! La
Biguine",
gezongen door Jean Sablon, begeleid door l’Orchestre du
Théâtre Daunou (direction by Jef de Murel), Faustin
JeanJean (tp), Léon Ferreri (tp, tb & v), Roger JeanJean
(as,cl), poss. Paul JeanJean (ts,cl), Russell Goudey
(as,bars), Michel Warlob (vln), Michel Emer (p,arr);
Django Reinhardt (g), poss. Henri Bruno (b), Max Elloy
(dm). Opgenomen in Parijs op 14 maart 1933
De achterzijde van het toestel met houten
achterwand
De achterzijde van het toestel met weggenomen
achterwand
Licentie- en
typeplaatje
Weco gebruikte een typeplaatje van
een oudere 5014 Duo radio. De laatste 2 cijfers van het
typeplaatje zijn doorgehaald en met de hand gewijzigd
met inkt of verf,
zoals bij deze radio's wel meer gebeurde. De gewijzigde
cijfers zijn echter vervaagd. Helaas is daardoor het
volledige typenummer niet meer te achterhalen.
De afstemschaal bij avond
De radio is hier
afgestemd op het Utrechtse station Radio Paradijs op 189,6
meter 1584 kHz).
De bovenzijde van het chassis
De onderzijde van het chassis
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op
zondag 28 april 2019