| Mahoniehouten kastje met 
								bakelieten bovenplaat; de metalen onderdelen 
								zijn vernikkeld. Door de geringe versterking is 
								het toestelletje alleen te gebruiken met een 
								koptelefoon, die links op de bovenplaat kan 
								worden aangesloten. Rechts zijn 4 aansluitpunten 
								voor een antenne, te gebruiken afhankelijk van 
								de te ontvangen golflengte. Met de bovenste knop 
								wordt de gloeispanning geregeld; met de onderste 
								de terugkoppeling. Met het metalen hendeltje rechts 
								kan worden afgestemd. | 
							
								| De aansluitkabel heeft metalen 
								labeltjes, waarop de verschillende spanningen 
								zijn aangegeven. | 
							
								| De gebruikte buizen van het type 
								11 zijn erg kwetsbaar en daardoor langzamerhand behoorlijk zeldzaam. In 1925 kwam RCA met een aanpassing 
								die het toestel geschikt maakte voor de wat 
								betrouwbaardere buizen van 
								het type 199. | 
							
								| Dit is een Zweedse versie van de Radiola III. 
								Bij deze radio is op twee plaatsen de naam "Radiola 
								III" weggehaald. Onder het RCA beeldmerk op de 
								bakelieten bovenplaat is de naam verwijderd, 
								daarnaast is de naam op de transfer die 
								achter op de houten kast is aangebracht met 
								goudverf onleesbaar gemaakt. In Zweden konden deze radio's niet 
								onder deze naam verkocht worden, 
								omdat de in Stockholm gevestigde firma SRA - Svenska Radioaktiebolaget - deze merknaam al 
								gebruikte voor haar eigen radio's. | 
							
								| 
									
									
									De werkelijke waardes 
									voor de condensatoren onder de vier 
									antennebussen werd gevonden door gebruik te 
									maken van een kunstantenne en een 
									frequentiegenerator; het met de hand 
									ingetekende schema dat hier en daar wordt 
									getoond geeft de verkeerde waardes. 
									Hierbij het goede
									
									schema. | 
							
								| De oorspronkelijke prijs was $35. |